Petek
30. Avgust
ob 19.15
Program Ars na Nočeh v stari Ljubljani
Mestni muzej - Ljubljana

IDEN – elektroakustična radijska opera

Glasba: Bojana Šaljić Podešva
Scenarij: Tina Kozin, Saška Rakef
Režija: Saška Rakef
Tehnično vodstvo in oblikovanje zvoka: Matjaž Miklič
Strokovna sodelavka: Špela Petrič
Dramaturško svetovanje: Pia Brezavšček
Igralke in glasbene interpretinje: Katja Konvalinka, Barbara Krajnc Avdić, Nika Rozman, Nataša Živkovič
Pripovedovalci: Lucija Grm, Matej Rus, Bernard Stramič
Zbor: Tesa Drev, Tadeja Krečič, Andrej Rot, Ana Johana Scholten, Maja Žvokelj


Večmedijsko in interdisciplinarno delo prinaša zgodbo nacionalnega parka Kuronska sipina v Litvi, začasnega geografskega pojava pod okriljem Unescove svetovne kulturne in naravne dediščine. Iz zvočne neponovljivosti nenehno spreminjajočega se naravnega ambienta opera razpira premislek o konfliktih interesov, vpisanih v kuriranje nacionalnih parkov, in se sprašuje, kaj se skriva za človekovim prizadevanjem za ohranitev biotske raznovrstnosti, habitatov, ogroženih vrst.


Elektroakustična radijska opera Iden je nastala v soavtorstvu pesnice Tine Kozin, dramatičarke in režiserke Saške Rakef in skladateljice Bojane Šaljić Podešva, ki o svojem sodelovanju pravijo: »Delujemo kot tim, naš ustvarjalni proces je horizontalno organiziran. V skupnem procesu veliko pozornost namenjamo premišljevanju konteksta, raziskovalnemu delu in preizpraševanju reprezentativnih okvirjev. Naš primarni pristop je pogovor – tako med nami, kot tudi na individualni ravni (avtorefleksija) ter na področju raziskovanja (pogovori s strokovnimi deležniki posameznih raziskovalnih polj).«

Tina Kozin je študirala na Filozofski fakulteti, smer Primerjalna književnost in literarna teorija (S). Za svoje prvo diplomsko delo, Fikcijskost kot posebna oblika modalnosti, je leta 2002 prejela fakultetno Prešernovo nagrado. V središču njenih ustvarjalnih in znanstvenih zanimanj je bil že od nekdaj jezik s svojo zvočno in pomensko dimenzijo ter njuno interakcijo, v zadnjem času se mu vse intenzivneje pridružuje zanimanje za zvok kot tak, kot pojav, ki – bodisi pozitivno bodisi negativno – zaznamuje vse, kar je živo. Izdala je tri odmevne knjige poezije, v pripravi je četrta; sodelovala je na številnih domačih in tujih festivalih, njena poezija je prevedena v devet tujih jezikov. Piše tudi predloge za igrane literarne oddaje in zvočno-poetične performanse. Eden izmed njih, Daljave, je bil izbran tudi za predstavitev na Praškem kvadrienalu 2019. Je urednica knjižne zbirke Stopinje in sourednica zbirke Litterae Slovenicae. Za svoje kritiško delo je leta 2007 prejela Stritarjevo nagrado za najboljšega mladega kritika – podeljuje jo Društvo Slovenskih pisateljev.

Saška Rakef je dramatičarka in režiserka. Pomemben del njenega opusa so projekti, ki nastajajo na presečišču radijske in gledališke umetnosti, pa tudi tisti, ki temeljijo na raziskovanju in prevajanju radiofonskih principov in/ali principov glasbene kompozicije v režijsko-dramaturške postopke in postopke pisanja za gledališče in radio (razvoj novih dramaturgij in kompozicijskih možnosti sodobnih besedil za radio in gledališče). Njen ožji raziskovalni fokus zaobjema sodobno umetniško radiofonijo, režijo zvoka, zvočno dramaturgijo, post-opero. Njeno delo je bilo predstavljeno na domačih in tujih festivalih, zanj je prejela več nominacij in nagrad (Branislav B Cubrilović za najboljšo festivalsko produkcijo na 4. Mednarodnem multimedijskem festivalu Patos(off)iranje, Srbija, Grand Prix na festivalu Juventafest v Sarajevu, nominacije za Prix Italia in Prix Europa idr.).

Bojana Šaljić Podešva je skladateljica pretežno elektroakustične glasbe, ukvarja se z živo elektroniko, glasbenimi inštalacijami in v iskanju izraza posega na druga umetnostna področja. V svojem delu se največ posveča raziskovanju zvoka kot entitete, ki vpliva na poslušalca fizično in vsebinsko; tako se njena glasba razpenja med popolno abstrakcijo in kompleksnimi semantičnimi govoricami. Prejela je več nagrad doma in v tujini, tako za koncertno (Gustav Mahler Kompostions Preis, 32. mednarodno tekmovanje elektroakustične glasbe in zvočne umetnosti v Bourgesu idr.) kot za scensko in filmsko glasbo (npr. Vesna za glasbo iz filma Otroci s Petrička na 10. festivalu slovenskega filma leta 2007). Redno se predstavlja na pomembnih mednarodnih prizoriščih (International Rostrum of Composers, Synthèse Bourges, Art of Sounds (Beograd), Slowind, ISCM Svetovni dnevi glasbe).

Projekt IDEN sta podprla Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo in Ministrstvo za kulturo RS.


Vstop prost.


Koprodukcija:

 

 

 

© IMAGO SLOVENIAE 2019. Vse pravice pridržane
Izdelava spletne strani: Pozitiven Design, Oblikovanje: LUKS Studio