OTVORITVENI KONCERT 7. FESTIVALA JUNIJ V LJUBLJANI in 27. FESTIVALA POLETJE V STARI LJUBLJANI
BIG BAND RTV SLOVENIJA S SOLISTI
Dirigent: Tadej Tomšič
Solisti:
Nina Strnad, vokal
Ajda Stina Turek, vokal
Tjaša Fabjančič, vokal
Ana Soklič, vokal
Lenard Krečič, saksofon
Žiga Murko, pozavna
Marko Hatlak, harmonika
Kaja Draksler, klavir
Vid Ušeničnik, boben
Vodja glasbene produkcije: Patrik Greblo
Big Band RTV Slovenija deluje nepretrgano že od leta 1945 in z nemajhnim ponosom lahko rečemo, da je ena najstarejših tovrstnih zasedb na svetu.
Za začetke njegovega delovanja je v največji meri zaslužen dirigent in komponist Bojan Adamič (1912–1995), ki je imel svoj orkester že med drugo svetovno vojno. Takoj po osvoboditvi, 8. maja 1945, je začel zbirati razkropljene glasbenike in kmalu mu je uspelo postaviti dovolj dober orkester, ki je imel svoj prvi javni nastop ob vnovičnem odprtju Postojnske jame, 27. junija 1945. Plesni orkester Radia Ljubljana (PORL), kot se je orkester takrat imenoval, je Adamič, ki si je s svojim svetovljanstvom in umetniško širino prislužil vzdevek »mojster«, uspešno vodil vse do začetka šestdesetih let. Najvidnejši solisti v tem obdobju so bili Ati Soss, Dušan Veble, Mojmir Sepe, Zoran Komac, Albert Podgornik, Franci Puhar, producenta pa Dušan Hren in Jože Kampič.
Leta 1961 je za dirigentsko palico prijel mladi, izjemno talentirani Jože Privšek. Privšek (1937–1998) je že pred tem pokazal veliko mero spretnosti na klavirju in vibrafonu. Njegove največje kvalitete pa so se pokazale pri kompoziciji, aranžiranju in vodenju orkestra. Plesni orkester Radia Ljubljana je popeljal v najvišji razred. Njegova dominacija v prostoru nekdanje Jugoslavije je bila nesporna, prav tako pa je bil PORL cenjen tudi zunaj naših meja. Privšek je svoje glasbenike poznal do obisti. Njegove priredbe, več kot štiri tisoč jih je, so jim bile pisane, kot pravimo, na kožo. Tako so lahko do polnega sijaja prišli solisti, ki so desetletja predstavljali vrh slovenskega jazzovskega ustvarjanja – Petar Ugrin, Andrej Arnol, Tone Janša, Silvester Sting, Ratko Divjak, Ladislav Rebrek, Milan Ferlež, izpostavljeno in odgovorno delo prvega trobentača pa je vse do upokojitve izjemno zanesljivo opravljal Pavel Grašič. V tem času se je PORL tudi preimenoval v Big Band RTV Ljubljana, po osamosvojitvi Slovenije pa v Big Band RTV Slovenija.
Po Privškovi upokojitvi leta 1992 je vodstvo orkestra prevzel Lojze Krajnčan, poleg njega pa še Petar Ugrin, Milko Lazar, Emil Spruk in drugi. V goste smo vabili tudi vodilne tuje jazzovske dirigente (Peter Herbolzheimer, Mercer Ellington, Maria Schneider, Jerry van Rooyen, Carla Bley, Herb Pomeroy, Mathias Rüegg, Miljenko Prohaska, Mike Westbrook, David Murray, George Lewis, Bill Holman, Michael Abene, Bob Mintzer, Lars Moller, Rob McConnell) in soliste (Clark Terry, Stjepko Gut, Johnny Griffin, Ack van Rooyen, Toots Thielemens, N.H.Ø. Pedersen, Diane Schuur, Jiggs Whigham, Jon Hendricks, Albert Mangelsdorf, Nancy Marano, Bobby Shew, Mario Gonzi, Duško Gojković, Bosko Petrović, John Riley, Dennis Mackrel, Bojan Z., Eric Vloeimans, Peter Erskine, Ronnie Cuber, Mads Vinding, Paquito D’Rivera).
Danes je Big Band RTV Slovenija močno pomlajen. Večina njegovih članov prihaja iz jazzovskih akademij v tujini in vsi po vrsti so virtuozi na svojih instrumentih. Umetniško vodstvo je leta 2002 prevzel Hugo Šekoranja, sicer dolgoletni saksofonist orkestra. Leta 2014 pa je orkester dobil novo vodstvo, z vodjo enote Glasbene produkcije Patrikom Greblom ter umetniškim vodstvom Big Banda, Alešem Sušo, Adamom Klemmom in Blažem Trčkom, ki so tudi vsi aktivni člani zasedbe.
Stalni člani, ki osvajajo srca ljubiteljev jazza tako doma kot v tujini, so zdaj Primož Grašič, Aleš Avbelj, Blaž Jurjevčič, Aleš Rendla, Tadej Tomšič, Aleš Suša, Blaž Trček, Primož Fleischman, Adam Klemm, Emil Spruk, Matjaž Mikuletič, Rok Štirn, Marjan Petrej, Dominik Krajnčan, David Jarh, Andy Pessendorfer, Tomaž Gajšt in Darko Sedak – Benčič. Glasbeni producent, ki bdi nad zvokom orkestra, je Grega Forjanič.
Tadej Tomšič je pri 12-tih letih začel igrati klarinet na nižji glasbeni šoli v Kočevju v razredu Slavka Rančigaja. Šolanje je leta 1989 nadaljeval na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani v razredu prof. Igorja Karlina. Septembra 1992 je opravil sprejemni preizkus na graški jazz akademiji in začel magistrski študij jazz saksofona, ki ga je z najvišjo oceno v razredu končal leta 1998.
V tem času je delal kot studijski glasbenik, avtor, aranžer in glasbeni producent v raznovrstnih glasbenih zasedbah s številnimi vidnimi domačimi in tujimi glasbeniki.
Od 1998 je zaposlen kot saksofonist in klarinetist v Big Bandu RTV Slovenija, od leta 2004 pa tudi kot redni dirigent in aranžer orkestra. Med drugim je leta 2010 vodil European Jazz Orchestra, sestavljen iz izbranih najboljših mladih glasbenic in glasbenikov Evropske unije. Z njim je uspešno koncertiral po evropskih prestolnicah in turnejo končal s koncertom v Sloveniji.
Poleg dela v nacionalnem jazzovskem orkestru vodi svoj kvartet z imenom Tadej Tomšič Jazz Institution, je pedagog jazz saksofona, gostujoči solist in dirigent raznih domačih in tujih jazzovskih orkestrov.
Aktiven je tudi na področju dela z mladimi glasbeniki kot predavatelj improvizacijskih tehnik, glasbene estetike, vodenja in aranžiranja za razne manjše in večje glasbene zasedbe (big band delavnice, masterclasses,…).
Nina Strnad je mlada slovenska pevka. Končala je Srednjo glasbeno in baletno šolo v Ljubljani, oddelek za jazz in zabavno glasbo, ter se pozneje šolala na prestižni ameriški fakulteti New School for Jazz and Contemporary Music v New Yorku. V preteklosti se je preizkušala v petju mnogih glasbenih zvrsti, zdaj pa je prepoznavna kot ena najobetavnejših slovenskih jazz vokalistk.
Leta 2010 je v Evropskem jazz orkestru zastopala Slovenijo ter z njim nastopala na Danskem, Poljskem, Češkem, Slovaškem, v Nemčiji in Avstriji. Leta 2012 je na olimpijskem festivalu BT River of Music v Londonu zastopala Slovenijo. Leta 2014 je na avstrijskem mednarodnem jazz festivalu Marianne Mendt prejela prvo nagrado za najboljšo solistko, dober mesec za tem pa se je med pevci z vsega sveta uvrstila med najboljših petnajst na ameriškem jazz tekmovanju Sarah Vaughan Competition.
Med drugim je sodelovala s Petrom Miheličem, Renatom Chiccom, Howardom T. Curtisom, Dannyjem Grisettom, Urošem Perićem, Big Bandom RTV Slovenija, Big Bandom DOM, Jazz sacral zborom Alfa+Omega (ki je sodeloval z imeni, kot so: Emil Spanyi, Heinz von Hermann, Renato Chicco) in zasedbo Budapest Bar. Kot solistka je nastopila na različnih festivalih po Sloveniji in v tujini, na primer BT River of Music, Džjezz Celje, Festival Bled, Ausseer Jazzfrühling, Bonaire Heineken Jazz Festival.
Ajda Stina Turek je 20-letnica, ki je na Poletni šoli Berklee Jazz Clinics v okviru Jazz festivala Umbria 2013 v Perugi edina med 60 mladimi pevci iz 29 držav prejela posebno priznanje, štipendijo za vsa štiri leta študija na Berklee College of Music v Bostonu.
Leta 2014 se je uvrstila v finale Riga Jazz Stage v Latviji in se s svojo skladbo You´ve changed uvrstila tudi na kompilacijsko zgoščenko The best of Riga Jazz Stage 2014.
Je zmagovalka mladinskih festivalov FeNS Nova scena, Glas mladih in Glas Primorske. Leta 2012 in 2013 se je uvrstila na Festival slovenskega šansona in leta 2013 nastopila tudi na Slovenski popevki.
Leta 2014 je, leto po gimnazijski maturi, maturirala tudi na smeri petje jazz – zabavna glasba na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani. Jeseni je pričela s študijem petja na Berklee College of Music, kjer je letos z odličnim uspehom zaključila prvi letnik smeri Vocal Performance.
Meseca februarja je imela v Bostonu tudi svoj prvi samostojni koncert All that jazz.
Ajda Stina Turek je 20-letnica, ki je na Poletni šoli Berklee Jazz Clinics v okviru Jazz festivala Umbria 2013 v Perugi edina med 60 mladimi pevci iz 29 držav prejela posebno priznanje, štipendijo za vsa štiri leta študija na Berklee College of Music v Bostonu.
Leta 2014 se je uvrstila v finale Riga Jazz Stage v Latviji in se s svojo skladbo You´ve changed uvrstila tudi na kompilacijsko zgoščenko The best of Riga Jazz Stage 2014.
Je zmagovalka mladinskih festivalov FeNS Nova scena, Glas mladih in Glas Primorske. Leta 2012 in 2013 se je uvrstila na Festival slovenskega šansona in leta 2013 nastopila tudi na Slovenski popevki.
Leta 2014 je, leto po gimnazijski maturi, maturirala tudi na smeri petje jazz – zabavna glasba na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani. Jeseni je pričela s študijem petja na Berklee College of Music, kjer je letos z odličnim uspehom zaključila prvi letnik smeri Vocal Performance.
Meseca februarja je imela v Bostonu tudi svoj prvi samostojni koncert All that jazz.
Tjaša Fabjančič je jazzovsko petje študirala na Univerzi za glasbo v avstrijskem Gradcu in na konzervatoriju v Amsterdamu. Dodatno se je izpopolnjevala pri mentorjih, kot so Bobby McFerrin, Mark Murphy, Miles Griffith, Sheila Jordan, Roseanna Vitro, Carolyn Leonhart, Ines Reiger, Agnes Heginger in Irena Vidic. Leta 2008 je bila polfinalistka Brussels International Young Singers Competition v Belgiji. Je večkratna finalistka kompozicijske nagrade Jazzon, leta 2009 pa je prejela 1. nagrado Jazzona za skladbo “Smeh in solze”. S svojo jazzovsko zasedbo Playgrounds je bila nagrajena na več evropskih jazzovskih tekmovanjih (Jazz Hoeilaart, Belgija, Kodolanyi Jazz Competition, Madžarska).
Kot pevka je sodelovala z mnogimi priznanimi slovenskimi in avstrijskimi glasbeniki ter gostovala na mnogih priznanih festivalih in v klubih, kot so dunajski Porgy & Bess, graški Austrian Souncheck, Cankarjevi torki, Festival Lent, Festival Ljubljana, salzburški Jazz & the City, Jazz festival Celje… Igrala je tudi glavno vlogo v glasbeni drami Vražje dekle skladatelja Milka Lazarja.
V zadnjih nekaj letih se vse bolj uveljavlja tudi kot skladateljica in tekstopiska. Izdala je tri albume avtorske glasbe – skoraj izključno v slovenščini – prvi album Traveling je leta 2009 izšel pri založbi avstrijske radiotelevizijske hiše ORF, drugi album Circles pa dve leti kasneje pri dunajski založbi Sessionwork Records. Leta 2013 je izšel aktualni album Pripovedi, ki se nekoliko oddaljuje od jazza in se vse bolj spogleduje s šansonom, slovensko popevko in glasbami sveta. Pevka in skladateljica živi in deluje med Avstrijo in Slovenijo.
Ana Soklič, glasbenico in avtorico označujejo za izjemno rahločutno interpretinjo. Lansko leto je razprodala samostojni koncert na Venetto jazz festivalu v Veneziji, ob boku svetovno priznanih jazz imen kot so Keith Jarred, Cassandra Wilson ter Chickcorea. V mesecu aprilu je gostovala v Dubaju, kamor se zopet vrača v jeseni. Je članica zasedbe Big band DOM Orchestra, ki ga vodi Braco Doblekar. Za seboj ima tudi kar nekaj nastopov s plesnim in simfonicnim orkestrom RTV Slovenija, kakor tudi več koncertov v manjši zasedbi. Ti koncerti so ji najljubši, saj je stik s publiko najbolj pristen in intimen.V njenem reperoarju najdemo velika imena na področju jazza, soula, bluesa. Ne podcenjuje niti popa, za katerega meni, da ravno tako kot ostali žanri, zahteva in omogoča vokalistu vsebinsko in angažirano interpretacijo.
Lenart Krečič, saksofonist, aranžer, skladatelj in fizik, rojen v Sloveniji, je diplomiral na The New School for Jazz and Contemporary Music ter magistriral na New York University.
Študiral je s svetovno znanimi glasbeniki, kot so John Purcell, Billy Harper, Reggie Workman, Joe Lovano, Chris Potter, in John Scofield. Tudi nastopal in snemal je s svetovno znanimi glasbeniki, kot so Billy Harper, Reggie Workman, Joe Lovano, Chris Potter, Kenny Werner, Gerry Hemingway, Don Friedman, Matthew Garrison, Kenny Davis, Jean-Michel Pilc, Junior Mance, Tyshawn Sorey in Marcus Gilmore.
Leta 2010 je izdal svojo prvo ploščo z naslovom Chain of Sounds, kjer je posebej izpostavljen basist Kenny Davis z dvema posebnima gostoma Chrisom Potterjem in Marcusom Gilmorom.
Njegove skladbe in priredbe vključujejo širok spekter: od komornih skupin do big bandov. Napisal je tudi glasbo za dva dokumentarna filma.
Leta 2011 se je vrnil v Slovenijo in že posnel dve plošči, ki sta izšli v letu 2013:
Almost Blue s Petrom Miheličem v Sloveniji ter Ode To Heroes s Thano Alexo in Antoniom Sanchezom v New Yorku. Postal je tudi redni član Momento Cigano pod vodstvom kitarista Tea Collorija in Veselino Jazz Project, ki ga vodi priznan hrvaški basist Luka Veselinović.
Na začetku leta 2015 je v celoti napisal, vodil in kot solist igral v projektu RTV Slovenija Big Band z gostoma Genom Lakeom in Borisom Kozlovom. Projekt je bil izveden v Cankarjevem domu in bo letos izšel na CD/DVD-ju. Turnejo je potem nadaljeval v triu in posnel ploščo v živo, ki bo tudi izšla letos.
Žiga Murko je začel svojo glasbeno pot pri sedmih letih kot mlad pianist, vseeno pa je, prevzet z radovednostjo o očetovi pozavni, kmalu pozornost preusmeril s klavirja na pozavno.
Enajst let je študiral klasično glasbo pri mnogih mentorjih, med katerimi so bile tudi velike zvezde klasične glasbe, kot sta Branimir Slokar in Dušan Krajnc. V tem obdobju je nastopal z zasedbo Trombone Quarter 3+1 pod vodstvom prof. Alberta Kolbla, ki je leta 2006 zmagala na državnem tekmovanju Temsig, to je tekmovanju komornih zasedb s trobili.
Po končani maturi na umetniški gimnaziji v Kopru se je zaradi svojega navdušenja nad jazz glasbo odločil nadaljevati svoje izobraževanje na Konservatoriju za jazz v Rotterdamu. Njegova mentorja sta bila vrhunska jazz pozavnista Bart Van Lier in Ilja Reijngoud. V tem obdobju je pridobil večino svojih izkušenj v svetu glasbe.
Nastopal je s Codarts Big Bandom na North See Jazz festivalu v Rotterdamu, ki ga je takrat vodil pozavnist Adrian Mears, ter sodeloval v mnogih šolskih in obšolskih projektih.
Leta 2009 se je pridružil zasedbi Next, glasbenemu kolektivu z edinstvenim konceptom, ki združuje moderen jazzovski jezik z drugimi glasbenimi žanri ter zadevo dokončno začini z zvoki in ritmi iz Balkana. Igra tudi v projektu Jana Kusa – Amna, to je band, ki združuje jazz in flamenko, ter v mnogih drugih bandih, med drugimi tudi v bolj free-jazzovsko obarvanem kombotu Zlatka Kaučiča.
Žiga je imel priložnost spoznati, se učiti in sodelovati z velikimi mojstri sodobne improvizirane glasbe, kot so Jason Moran, Joshua Redman, David Binney, John Abercrombie, Alex Sipiagin, Maria Schneider, Arturo Sandoval, Steve Turre, Andt Hunter in Ralph Peterson.
Leta 2011 je diplomiral na Konservatoriju za jazz v Rotterdamu. Leta 2012 je izdal svoj prvenec, ki ga je posnel v New Yorku s 13-člansko brass senzacijo, ki se je premierno predstavila na festivalu Jazz Cerkno 2011 – ŽIGA MURKO 13, v katerem sodelujejo tudi priznani mladi slovenski glasbeniki Andrej Hočevar, Jan Kus in Goran Krmac, ter zvezde newyorške jazz scene Mark Turner, David Binney, Alex Sipiagin, Jason Palmer, Andy Hunter in Josh Roseman.
V zadnjem času je opustil jazzovsko formo in se v solističnem projektu lotil produkcijske plati svojega delovanja. Njegov elektronski futurizem, podkrepljen s sampli, se izliva v improvizirane zvoke njegove pozavne. Navdih išče tako v klasičnem jazzu in jazzovski improvizaciji kot v sodobni digitalni in efektirani medžanrski elektroprodukciji.
Z mešanjem vnaprej ustvarjenih in strukturiranih skladb ter ekspresijo improviziranja s pozavno ustvarja elektro-jazzovsko ozračje, ki poslušalca potegne v njegovo zgodbo.
Kaja Draksler je jazz pianistka in skladateljica, ki trenutno živi v Amsterdamu. Septembra 2013 je končala podiplomski študij klasične kompozicije na Konservatoriju v Amsterdamu na Nizozemskem, junija 2009 pa z odliko diplomirala jazz klavir na konservatoriju Prins Claus v Groningenu na Nizozemskem. Je dobitnica najvišje nizozemske štipendije za nadarjene HSP Hyugens. Njena magistrska naloga je bila nagrajena s Frans Schreuder Prijs (2013). Leta 2009 je v New Yorku zasebno študirala pri pianistih Vijayu Iyerju in Jasonu Moranu. Prav tako je bila leta 2008 na izmenjavi v New Yorku na Purchase College (študij jazz klavirja).
Leta 2011 je bil Kaja Draksler Acropolis Quintet (aktiven od leta 2006) izbran med tri najboljše evropske jazz skupine za program 12 Points! Plus. Aprila 2009 je zmagala na cenjenem nizozemskem tekmovanju Deloitte Jazz Award. Istega leta je kot skladateljica sodelovala z Vincem Mendozo in Metropole Orchestra. Leta 2007 je napisala koncert za harmoniko in orkester Orfej in Evridika, katerega izvedbo so posneli Janez Dovč in Slovenska filharmonija. Kaja Draksler je tudi soustanoviteljica BadBooshBanda (2009) ter članica European Movement Jazz Orchestra. Kot pianistka in skladateljica sodeluje v duetih z Onno Govaertom (Feecho), Susano Santos Silva, Matissom Čudarsom in Yedo Gibsonom. Njen prvi posneti projekt je bila osemčlanska zasedba Katarchestra. Piše glasbo za Big Band RTV Slovenija, Metropole Orchestra, Looptail, Italian Instabile Orchestra, Slovensko filharmonijo, EMJO … Kot pianistka in skladateljica je gostovala v Sloveniji, Italiji, Franciji, Nemčiji, Avstriji, Belgiji, Romuniji, na Nizozemskem, na Hrvaškem, v Makedoniji, Španiji, Švici, Turčiji, na Portugalskem, v Estoniji, Litvi, Latviji, na Norveškem, Irskem, v Egiptu in ZDA.
Marko Hatlak, slovenski harmonikar, idrijskih korenin, je svojo glasbeno pot začel pri šestih letih v lokalni glasbeni šoli, po Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani ga je pot vodila v Nemčijo – najprej v Weimar, nato pa še v Würzburg, kjer je podiplomski študij zaključil pri slovitem profesorju Stefanu Hussongu.
Kot solist in v sodelovanju s številnimi priznanimi solisti, zasedbami in orkestri ter njihovimi dirigenti je v 15 letih aktivnega koncertiranja na domačih in tujih odrih uspel zgraditi svojstven in razpoznaven pristop.
Raznolike zvrsti – tango, etno, baročno in sodobno glasbo – poslušalcem z odra približa tudi skozi besedo in tako na vsakem koncertu razvije pristen stik z obiskovalci.
Aktualni projekti:
• Marko Hatlak Solo
• Stefan Milenkovich & Marko Hatlak Tango Compás
• Marko Hatlak & Funtango
• Duet Marko Hatlak – Karmen Pečar Koritnik
• Kapobanda
• Učna ura za otroke Od Bacha do Tanga
Pomembnejši koncerti v preteklosti:
• Leta 2014 koncertira v okviru festivala Young Euro Classic v Admiralspalast v Berlinu; solo turneja po ZDA in Kanadi, več solo koncertov in učnih ur. Med drugim: Toronto, Ottawa, Washington, Indianapolis.
• Od leta 2014: več koncertov s projektom Stefan Milenkovich & Marko Hatlak Tango Compás v Sloveniji, Italiji, Srbiji, na Hrvaškem in v ZDA, med drugim Ljubljana (Kino Šiška, Križanke), Beograd (Sava Center), Chicago, Split (Opera). Leta 2010: solistični nastop s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija. Izvede koncert za harmoniko skladatelja Vitja Avsca, dirigent En Shao. Cankarjev dom, Gallusova dvorana, Ljubljana.
• Med letoma 2005 in 2013: številni koncerti s skupino Terrafolk po vsej Evropi (med drugim Usher Hall, Edinburg, Škotska, Jena z Jensko filharmonijo … ). Od leta 2006 naprej koncerti s skupino Marko Hatlak in Funtango po Sloveniji in tujini (med drugim projekt Tango za Rahmaninova v sodelovanju s SNG Opera in Balet Ljubljana). Leto 2006: koncert za Zavarovalnico Triglav. Nastopi skupaj s prof. Stefanom Hussongom in Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija. Gallusova dvorana, Ljubljana.
Sodelovanja v preteklosti:
• Orkestri, dirigenti, zbori in zborovodje: Moskovska filharmonija, Jenska filharmonija, Simfonični orkester. RTV Slovenija, En Shao, Marko Letonja, David De Villiers, Carmina Slovenica, Karmina Šilec …
• Solisti: Stefan Milenkovich, Vlatko Stefanovski, Stefan Hussong, Una Palliser, Neil Innes in Tommy.
Emmanuel, Mate Bekavac, Mojca Zlobko, Karmen Pečar Koritnik, Irena Preda, Miho Maegaito …
• Zasedbe: Distango, Marko Hatlak & Funtango, Stefan Milenkovič, Marko Hatlak in Ars tango ter Terrafolk.
Izobrazba:
• Glasbena šola Idrija
• Srednja glasbena in baletna šola Ljubljana, prof. Ernö Sebastian.
• Visoka šola za glasbo Franz Liszt v Weimarju (Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar), prof. Ivan Koval.
• Würzburška visoka šola za glasbo (Hochschule für Musik Würzburg), prof. Stefan Hussong.
• Mojstrski tečaji pri različnih profesorjih: Margit Kern, Hugo Noth, Matti Rantanen, Stefan Hussong.
Vid Ušeničnik je bil rojen leta 1991 v Kranju. Klavir je začel igrati pri petih letih. V osmih letih šolanja pri mag. Jasni Kalan je prejel tretjo nagrado in zlato plaketo na Državnem tekmovanju mladih slovenskih glasbenikov (TEMSIG). Že med študijem klavirja je začel z učenjem tolkal na Glasbeni šoli Kranj pri prof. Andražu Poljancu. Na Srednji glasbeni šoli v Ljubljani je bil dijak prof. Jerneja Šurbka. Maturiral je tudi na Gimnaziji Škofja Loka in se nato vpisal na Akademijo za glasbo v Ljubljani k prof. Borisu Šurbku. Med študijem je sodeloval z različnimi slovenskimi orkestri (Simfonični orkester RTV Slovenija, Big Band RTV Slovenija, Big Band Akademije za glasbo, Orkester Slovenske filharmonije, SNG Opera Ljubljana, SFK Orkestra Celovec, SNG Maribor, Simfonični orkester Gimnazije Kranj) ter z različnimi priznanimi domačimi in tujimi umetniki (Bojan Gorišek, Milko Lazar, Nebojša Jovan Živković, Nuška Drašček in drugi). Vid navdušuje kot solist na marimbi, izvedel je solistične koncerte z orkestrom Slovenske vojske, Pihalnim orkestrom Akademije za glasbo in Komornim godalnim orkestrom Akademije za glasbo. Kot solist sodeluje z Glasbeno mladino ljubljansko in ob različnih priložnostih nastopa tudi drugod po Sloveniji. Je prejemnik prve nagrade in zlate plakete na mednarodnem tekmovanju v Trevisu v Italiji, prve nagrade in zlate plakete na tekmovanju TEMSIG v letih 2012 in 2014, prejemnik Yamahine štipendije leta 2013 in prejemnik Prešernove nagrade Akademije za glasbo za leto 2013. Za leto 2013/14 je bil izbran za predstavnika Slovenije v mednarodnem orkestru EU. Od začetka študija na Akademiji za glasbo se hkrati šola tudi na Konservatoriju za glasbo, kjer se uči jazz bobne pri prof. Janezu Gabriču. V letu 2014 je bila na TEMSIG uvedena disciplina jazz solo, kjer je prejel prvo nagrado in zlato plaketo. Pred kratkim se je vrnil s 4-dnevnega bobnarskega seminarja v ZDA, kjer je imel učne ure z največjimi imeni bobnarskega sveta (Dave Weckl, Chris Coleman, Virgil Donati, Dave DiCenso).
Koncert pripravljamo v sodelovanju s festivalom Junij v Ljubljani: