PROJEKT LACRIMAE / SOLZE
Nataša Trček, sopran
Una Košir, flavta
Mojca Trilar, violina
Jaka Trilar, violončelo
Izidor Erazem Grafenauer, kitara
Spored:
Kaliope Cupaki (*1963), Zarja
Benjamin Britten (1913‒1976), Veliki voz
Georg Friedrich Händel (1685‒1759), Prihodnosti ničeva skrb (iz Devetih nemških arij)
Benjamin Britten, Jesenski veter
Johann Sigismund Kusser (1660‒1727), Kje si, življenje moje
Benjamin Britten, Pastirček
Johann Sebastian Bach (1685‒1750), Ovčice se lahko varno pasejo (iz Lovske kantate)
Benjamin Britten, Potrtost
Henry Purcell (1659‒1695), O, naj jočem
Benjamin Britten, Plesna pesem
Jacob van Eyck (1590?‒1657), Pavana Lachrimae (po Johnu Dowlandu)
Kaliope Cupaki, Sapfine solze
Vstop prost.
Pesemsko obarvani koncert je zasnovan na kontrastu med staro glasbo in glasbo druge polovice 20. stoletja, naravnan pa k skladateljskim odgovorom na brezčasno tematiko in k resonancam med umetninami, nastalimi v večststoletnem časovnem razmiku. Spored oklepata deli sodobne grške skladateljice Kaliope Cupaki ‒ Zarja, napisana za renesančno kljunasto flavto, ki nam pričara sončni vzhod, ter skladba za glas, tenorsko kljunasto flavto in violino Sapfine solze, ki vsebuje fragmente poezije antične grške pesnice Sapfo. Skozi celoten večer pa se kot rdeča nit vije vokalni cikel Benjamina Brittna Kitajske pesmi za kitaro in glas. V besedilih kitajskih pesnikov (v angleškem prevodu), ki jih je uglasbil Britten, najdemo za skladatelja značilne vsebinske poudarke, kot so minevanje, staranje, izguba nedolžnosti, nostalgija, ljubezen. Vsaki izmed Brittnovih pesmi v sporedu sledi glasbeni odgovor ‒ iz renesančnega oziroma baročnega obdobja izbrana skladba, ki se navezuje na svojo predhodnico s podobno tematiko.
Nataša Trček je študentka drugega letnika magistrskega študija na Akademiji za glasbo v Ljubljani (mentorica doc. Barbara Jernejčič Fürst). Sprva se je učila klavir na Glasbeni šoli Idrija, izobraževanje pa je nadaljevala na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana, kjer je bil poleg klavirja njen glavni predmet petje (profesorja Mateja Arnež Volčanšek in Marjan Trček). Sopranistka nastopa z različnimi komornimi sestavi, še posebno dejavna pa je na področju izvajanja sodobne glasbe. Redno sodeluje s Studiem za sodobno glasbo Akademije za glasbo ter izvaja dela mlade generacije slovenskih skladateljev. Nastopila je v ciklih, kot sta Zvokotok v Španskih borcih in Slowindova pomlad v Slovenski filharmoniji. Kot solistka se je predstavila v kratkih operah Čas Simona Penška in Le Petit Café Teje Merhar, v pretekli sezoni pa je oblikovala vlogo Flore v Brittnovi operi Obrat vijaka. Svoje znanje je izpopolnjevala na mojstrskih tečajih pri Barbari Jernejčič Fürst, Theresi Plut, Pii Brodnik, Martini Zadro, Ellen Rissinger in Roku Rapplu. Redno se udeležuje pevskih tekmovanj doma in v tujini (tekmovanje Hilde Zadek 2015, tekmovanje Brune Špiler 2014), pred dvema letoma pa je osvojila tudi drugo mesto in srebrno priznanje na mednarodnem tekmovanju iz solfeggia v Ljubljani.
Una Košir se je začela učiti kljunasto flavto pri Barbari Cefera na Glasbenem centru Edgar Willems, šolanje pa nadaljevala na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana pri prof. Mateji Bajt. Trenutno pri njej zaključuje magistrski študij na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Izpopolnjuje se na poletnih šolah in seminarjih za kljunasto flavto in komorno igro, osvojila je tudi več priznanj na državnih in mednarodnih tekmovanjih; med drugim je na TEMSIG-u leta 2016 kot solistka prejela zlato plaketo, prvo nagrado in posebno priznanje za osvojenih 100 točk. Dvakrat je sodelovala tudi na mednarodnem tekmovanju iz solfeggia (Akademija za glasbo v Ljubljani) ‒ leta 2015 je na njem prejela srebrno plaketo, leta 2017 pa zlato. Z orkestrom Slovenske filharmonije je nastopila na Prvem filharmoničnem festivalu baročne glasbe, letos pa se je ob njem predstavila kot solistka v Vivaldijevem Koncertu v c-molu. Redno nastopa z ansambloma kljunastih flavt La dolce fiamma in Le Phénix. Leta 2014 je na mednarodnem kongresu v Rimu pridobila pedagoško diplomo Willems. Ob študiju tudi poučuje kljunasto flavto, glasbeno uvajanje in solfeggio na Glasbenem centru Edgar Willems v Ljubljani.
Mojca Trilar se je začela učiti violino na Glasbeni šoli Sevnica pri profesoricah Jadranki Štovičej in Blanki Piotrovski, šolanje pa nadaljevala na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani pri profesorjih Jerneju Brencetu in Dušanki Stražar. Po maturi (leta 2010) je študirala pri prof. Dejanu Bravničarju na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je leta 2016 magistrirala (pri doc. Janezu Podlesku), ob uspešnem zagovoru magistrske naloge o Bachovim Sonatah in partitah za violino solo. V času šolanja je pridobivala izkušnje na tekmovanjih iz violine in solfeggia, se udeleževala poletnih glasbenih šol in mojstrskih tečajev ter veliko koncertirala. Aktivna je v godalnem kvartetu Bêlebend in komornem godalnem orkestru Mladi ljubljanski solisti. Sodelovala je s slovenskimi orkestri (Simfonični orkester RTV Slovenija, orkester Akademije Branimir Slokar, orkester Festivala Bled), največ orkestrskih izkušenj pa je pridobila v orkestru Slovenske filharmonije (v njem je bila zaposlena v sezoni 2014/2015). Trenutno se posveča pedagoškemu delu na Glasbeni šoli Rakovnik.
Jaka Trilar se je začel učiti violončelo s sedmimi leti pri prof. Zdenki Kristl-Marinič na Glasbeni šoli Škofja Loka, nadaljeval pa pri prof. Igorju Mitroviću na Deželnem konservatoriju v Celovcu. Leta 2014 je diplomiral na Akademiji za glasbo pri prof. Milošu Mlejniku. Igral je v Škofjeloškem godalnem orkestru Arseia in v orkestru Mladi ljubljanski solisti, s katerima je nastopil tudi kot solist. Udeležil se je mojstrskih tečajev pri profesorjih, kot sta Wen-Sinn Yang in Jens Peter Maitz. Aktiven je tudi kot komorni glasbenik, najpogosteje z Godalnim kvartetom Bêlebend. Od oktobra leta 2013 je zaposlen v Simfoničnem orkestru RTV Slovenija.
Izidor Erazem Grafenauer je bil sprejet na Akademijo za glasbo v Ljubljani kot izredni talent. Leta 2013 je diplomiral v razredu prof. Andreja Grafenauerja. Leta 2017 je v Benetkah opravil magisterij iz lutnje pri prof. Tizianu Bagnatiju, trenutno pa zaključuje študij specializacije iz kitare na Akademiji za glasbo v Zagrebu. Pogosto nastopa kot solist (kitara, baročna kitara, teorba, baročna lutnja) in komorni glasbenik v Sloveniji in v tujini (Italija, Nemčija, Francija, Madžarska, Avstrija, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Srbija). Sodeluje z mnogimi domačimi in tujimi solisti in komornimi zasedbami (Bernardo Brizani, Timotej Kosovinc, Egon Mihajlović, Hrvaški baročni orkester, ansambel Antiphonus, Coraviento, Capella Carniola). Solistično je nastopil z Orkestrom Slovenske filharmonije, s simfoničnim orkestrom SNG Maribor, Komornim godalnim orkestrom Akademije za glasbo ter s kitarskima orkestroma Akademije za glasbo in Ljudmila Rusa. Na državnih in mednarodnih tekmovanjih je prejel vrsto nagrad, med drugim je večkratni zmagovalec mednarodnega tekmovanja Enrica Mercatalija (Gorica), Mörskega festivala kitare (Murska Sobota), tekmovanja Concorso Fernando Sor in drugih. Je tudi dobitnik dveh Prešernovih nagrad Akademije za glasbo v Ljubljani. Od leta 2014 deluje kot asistent na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer poučuje lutnjo.