Petek
16. Junij
ob 14.55
Ljubljana

ZVOK IN GLASBA V DOŽIVLJANJU DOJENČKOV, MALČKOV IN RANLJIVIH SKUPIN 1. DEL

16—18 JUNIJ, LOKACIJE PO LJUBLJANI
(vstop prost)

Tema simpozija je vloga zvoka in glasbe v občutljivih človeških obdobjih ter okoliščinah, zlasti v človekovem najzgodnejšem razvojnem obdobju s posebnim poudarkom na pomenu glasbe za ranljive posameznike ali skupine v različnih okoliščinah in družbenih položajih (npr. za marginalizirane posameznike, posameznice in skupine, ostarele, bolne, begunce in azilante …). Prvi del simpozija sestoji iz zvočnih instalacij, ki jih boste lahko slišali na različnih lokacijah po Ljubljani.


PETEK 16. JUNIJ

KAJ SLIŠIJO PSI (Belgija, Slovenija)
15.00, 16.00 in 17.00, Avditorij Moderne galerije
Avtor: Aernoudt Jacobs
Vokalistke in vokalisti: Ina Puntar, Tea Vidmar, Žiga Jenko, Tisa Neža Herlec
Delo izhaja iz avtorjeve prakse mimetičnega prenašanja posnetkov neslišnih frekvenc v območje slišnega s pomočjo človeškega glasu. Avtor z instrumenti lastne izdelave snema, analizira in preobraža elektromagnetne signale, infrazvočna in ultrazvočna valovanja, spremenjeno tovrstno gradivo pa premešča v instalacijo in partituro, ki jo interpretirajo vokalisti.

 

SIMFONIJA OBLEGANJA (BiH, Slovenija)
18.00, Atrij ZRC SAZU
Avtor: Haris Sahačić
Elektroakustična zvočna kompozicija temelji na akademskih raziskavah in posnetih pričevanjih petnajstih preživelih obleganja Sarajeva. Poslušalce konceptualno pripelje do kontemplacije o tišini kot vsiljenem socialno-psihološkem kontekstu, ki je imanenten realnosti obleganja Sarajeva. Ta kontekst generira introspektivne kontemplativne procese, ki se razvijajo v skupnosti, a vplivajo na intimnost vsakega posameznika. V kompozicijo so vpletene vse zvočnosti vojne, vključno z njihovimi fizičnimi, estetskimi in semiotičnimi vidiki, predstavljajo pa sugestivne poudarke in nedvoumno konceptualno sporočilo: nevarnost je v najbolj neposredni bližini. Znotraj konteksta, določenega z nevarnostjo, strahom, introspekcijo in negotovostjo, avtor kontrast med hrupom in tišino ojača do skrajnosti, ta kontrast pa se postopoma zmanjšuje, ko se je kompozicija iztekla h koncu. Delo se ukvarja z estetiki dramskega zapleta z zvočno ilustracijo ponavljanja vsakodnevnih življenjskih ciklov pod obleganjem, ki vse bolj oži prostor akustičnega teritorija od zelo velikega mesta k soseski, v notranje prostore in končno v intimen osebni trenutek.


SOBOTA 17. JUNIJ

ZAZIBAM SVET (Slovenija)
11.00, 19.00, 21.00, Oder pred MSUM
Avtor: Tomaž Rauch
Zazibam svet je zvočna slika, pravzaprav zvočni svet, preplet intimnega in univerzalnega. Temelji na zvokih, odlomkih, kratkih delcih izvirnih posnetkov uspavank prvinskih ljudstev in starih tradicij, v katerih je neizbežno navzoč neposreden stik matere z otrokom, ki pa se razširi na vsebine pripadnosti, povezanosti in odgovornosti. Zvoki ustvarijo virtualni svet, v katerega se potopimo, postanemo njegov del, ta pa v otroku in poslušalcu zbuja različne odzive in občutke, predvsem pa občutek prvinske povezanosti, ljubezni in varnosti. Drobce uspavank dopolnjujejo in v celoto povezujejo tudi zvoki nekaterih preprostih in tradicionalnih glasbil in zvoki iz okolja, ki poudarijo povezanost na čisto osnovni ravni: matere z otrokom, posameznika s človeštvom, človeštva z naravo in planeta z univerzumom. Vsi smo z vsem povezani.

PLATFORMA AIR (Evropa)
12.00, Oder pred MSUM
AIR ali Abstract Infinity Radio je alternativna, neskončna, »večna« radijska postaja, ki prisluškuje svetu različnih radiofonskih dogodkov in shranjuje vse te vtise globoko v podzavest, končno pa iz tega spomina oblikuje samo sebe na svoj način in se pri tem vedno bolj uči, kako, po kakšnih logikah, kombinirati različne zvoke. Gre za zvočno skulpturo, spletno mešalno mizo, ki lahko združi vse te kanale, zvoke umetnikov z vsega sveta in jih kompleksno posname ali posreduje. Platforma nastaja ob tehnološki podpori Instituta Jožef Stefan, v njej pa odzvanjajo doslej ustvarjene zvočne pokrajine projekta B-AIR.

POJ BLAZINA POJ (Slovenija)
Avtorja: Irena Pivka in Brane Zorman
12.05, MSUM (Muzej sodobne umetnosti Metelkova)
Zvok nepokošenega, divjega travnika, šumenje vetra z bližnje krošnje, petje ptic v grmovju in ščebet lastovk sosednje hiše se prepleta z večernim oglašanjem murnov in brenčanjem zaspanega čmrlja … med blazinami. Kot široko, mehko naročje, kjer se zvok večernega, poletnega travnika prepleta z dihanjem in bitjem srca ljube osebe. Dnevna počivalnica, urejena kot prostor z mehkimi, zvočnimi blazinami, spodbuja udeležence k tihemu, aktivnemu poslušanju. Glasbena kompozicija, predvajana na večkanalnem dvonivojskem ozvočenju, se dopolnjuje z zvočnimi blazinami in omogoča počitek dojenčkom, malčkom in njihovim skrbnikom.

ZVOČNO POPOTOVANJE (Slovenija)
12.05, MSUM (Muzej sodobne umetnosti Metelkova)
Avtor: Blaž Pavlica
Zvočna pustolovščina, ki otroke vabi na raziskovanje okolij, kot so kmetija, tovarna, gozd in džungla. V zvočna okolja se lahko potopijo tako, da prek zaslona na dotik premikajo zvoke v navideznem prostoru in živo prisluhnejo spremembam na 16 zvočnikih, ki prepredajo kupolo za potopitveni zvok. Prek bolj intuitivnega grafičnega prikaza, ki ponazarja zvočno sliko, se otroci tako spoznavajo z abstraktnim konceptom zvoka v prostoru ter se na igriv način učijo aktivnega poslušanja.
Vizualna podoba: Jure Anžiček, izdelava kupole: Staš Vrenko, tehnična podpora: Luka Frelih, producentka: Katja Pahor, produkcija: Društvo Ljudmila, Laboratorij za znanost in umetnost in 3. program Radia Slovenija, program ARS.

POSLUŠATI SKUPAJ – ZASLIŠATI SVET (Slovenija)
12.05, MSUM (Muzej sodobne umetnosti Metelkova)
Otroci slovenskih vrtcev so skupaj poslušali radijske igre in ob njih ustvarjali. Z vzgojiteljicami so ustvarili pester kolaž prijateljstva, veselja in odkritja, kako dragoceni smo drug drugemu, kadar se skupaj umirimo in pozorno prisluhnemo zgodbi, drug drugemu in samemu sebi. Na B-AIR Festivalu zvoka v sodelovanju z NIJZ predstavljamo razstavo otroških del in globokih misli, ki so jih o skupnem poslušanju prispevale vzgojiteljice.
Sodelujoči vrtci: Vrtec Urša Domžale, Montessori vrtec modra pikica, Vrtec pod gradom, Otroški vrtec Metlika, Vrtec Ilirska Bistrica, Vrtec mavrica Brežice, Vrtec Jarše, Vrtec Domžale, Vrtec pri OŠ Orehek Kranj, Vrtec Manka Golarja Gornja Radgona, Vrtec pri Oš Korena, Vrtci občine Moravske Toplice, Vrtec pri Oš Sladki Vrh, Vrtec pri OŠ Toneta Tomšiča Knežak, Vrtec Borisa Pečeta Maribor.

OD MATERNICE V SVET V SVET ČUDES (Nemčija)
16.00, Oder pred MSUM
Merzouga
(Eva Poepplein in Janko Hanushevsky)
Improvizacija dua z elektroniko, preparirano bas kitaro, igračami, posnetki slovenskih otroških pesmi in terenskimi posnetki spleta gosto mrežo referenc, ki nagovarja spomine, izkušnje, asociacije otrok in odraslih poslušalcev. Z združevanjem otrokom znanih zvočnosti, preprostih glasbenih oblik ter nepričakovanih tehnik sodobne elektroakustične in improvizirane glasbe želita glasbenika ponuditi nastop, ki se izogiba klišejem »otroške glasbe«, a hkrati dostopno zvočno izkušnjo.
»Od trenutka, ko v maternici prvič odpremo ušesa, se povežemo v zvočni kontinuum. Svet je poln ritmičnega utripanja in melodij, ki jih ustvarja življenje. Vedno in povsod istočasno zaznavamo ter jih ustvarjamo. Življenje mesta, njegovi glasovi in zvočnosti postanejo del živega nastopa dua. Poslušati pomeni povezati se. Ko odpremo ušesa za svet okrog nas, svet postane maternica. Zavemo se, da smo del nihajoče mreže življenja, ki objema naš planet.«


NEDELJA 18. JUNIJ

POJ BLAZINA POJ (Slovenija)
Avtorja: Irena Pivka in Brane Zorman
10.00 MSUM (Muzej sodobne umetnosti Metelkova)

Zvok nepokošenega, divjega travnika, šumenje vetra z bližnje krošnje, petje ptic v grmovju in ščebet lastovk sosednje hiše se prepleta z večernim oglašanjem murnov in brenčanjem zaspanega čmrlja … med blazinami. Kot široko, mehko naročje, kjer se zvok večernega, poletnega travnika prepleta z dihanjem in bitjem srca ljube osebe. Dnevna počivalnica, urejena kot prostor z mehkimi, zvočnimi blazinami, spodbuja udeležence k tihemu, aktivnemu poslušanju. Glasbena kompozicija, predvajana na večkanalnem dvonivojskem ozvočenju, se dopolnjuje z zvočnimi blazinami in omogoča počitek dojenčkom, malčkom in njihovim skrbnikom.

ZVOČNO POPOTOVANJE (Slovenija)
10.00 MSUM (Muzej sodobne umetnosti Metelkova)
Avtor: Blaž Pavlica

Zvočna pustolovščina, ki otroke vabi na raziskovanje okolij, kot so kmetija, tovarna, gozd in džungla. V zvočna okolja se lahko potopijo tako, da prek zaslona na dotik premikajo zvoke v navideznem prostoru in živo prisluhnejo spremembam na 16 zvočnikih, ki prepredajo kupolo za potopitveni zvok. Prek bolj intuitivnega grafičnega prikaza, ki ponazarja zvočno sliko, se otroci tako spoznavajo z abstraktnim konceptom zvoka v prostoru ter se na igriv način učijo aktivnega poslušanja.
Vizualna podoba: Jure Anžiček, izdelava kupole: Staš Vrenko, tehnična podpora: Luka Frelih, producentka: Katja Pahor, produkcija: Društvo Ljudmila, Laboratorij za znanost in umetnost in 3. program Radia Slovenija, program ARS.

PLATFORMA AIR (Evropa)
10.00, Oder pred MSUM

AIR ali Abstract Infinity Radio je alternativna, neskončna, »večna« radijska postaja, ki prisluškuje svetu različnih radiofonskih dogodkov in shranjuje vse te vtise globoko v podzavest, končno pa iz tega spomina oblikuje samo sebe na svoj način in se pri tem vedno bolj uči, kako, po kakšnih logikah, kombinirati različne zvoke. Gre za zvočno skulpturo, spletno mešalno mizo, ki lahko združi vse te kanale, zvoke umetnikov z vsega sveta in jih kompleksno posname ali posreduje. Platforma nastaja ob tehnološki podpori Instituta Jožef Stefan, v njej pa odzvanjajo doslej ustvarjene zvočne pokrajine projekta B-AIR.


Vse instalacije so brezplačne.


V sodelovanju z:

KED folk, kulturno etnomuzikološko društvoOddelek za muzikologijo, Filozofska fakulteta

 

 

© IMAGO SLOVENIAE 2024. Vse pravice pridržane
Izdelava spletne strani: Pozitiven Design, Oblikovanje: LUKS Studio