Sreda
09. Marec
ob 19.00
razstava do 25.4.
Galerija Janez Boljka - Gornji trg 16, Ljubljana

BLAŽ ZUPANČIČ: POL SEKUNDE otvoritev fotografske razstave

Blaž Zupančič, po izobrazbi sicer pravnik, vse od leta 1988 deluje kot samostojni fotograf na vseh področjih kreativne fotografije. Obenem vodi atelje – galerijo Mikado, kjer deluje tudi kot galerist. Sodeloval je na 34 samostojnih in 39 skupinskih razstavah doma in v tujini (Malta, Belgija, Nemčija, Francija, Avstrija, Italija …). Leta 2009 je prejel 2. nagrado na natečaju za slovensko fotografijo leta revije  EMZIN, leta 2003 1. nagrado natečaja Arhitekturni detajli Plečnikovih Žal, v letu 2011 pa je bil uvrščen med polfinaliste Hasselblad Masters 2010 na področju arhitekturne fotografije.


POL SEKUNDE

Uvodoma lahko ugotovimo več dejstev: da je fotografija tudi umetnost, kar je Walter Benjamin okoli leta 1930 več kot utemeljil; da je tema akta v likovni umetnosti tako rekoč večna tema že od prazgodovine (Willendorfska Venera). In da je, s čimer uvajamo tudi to predstavitev serije Blaža Zupančiča Pol sekunde (barvna fotografija, leto 2014), že v daljnem letu 1887 Eduard Muybridge posnel in predstavil ženski akt v gibanju (konsekventne serije) pod naslovom Žena, ki je vzdignila brisačo in se briše z njo.

In o čem razmišljajo teoretiki v 21. stoletju, danes, ko se naše oko, bolje naša vizualna zavest srečuje in tudi skuša prebiti skozi poplavo nasilja, neposrednega napada na očesni živec, ki ju srečujemo v javnoprostorskih razsežnostih in v vsakodnevni raznovrstni medijski pokrajini, ki seveda nima nič skupnega ne z izraznim sporočilom, ne z navdihom, vzgibom, ki izhaja ali vodi dlje od pogrošne ničevosti, eksemplaričnega kiča, poceni potrošniške spolnosti in tovrstne erotike. »Umetnost ali pornografija, erotika ali spolnost, obscenost ali originalnost, te neostre določitve in razmejitveni poskusi se tako mešajo med seboj, da se zdi objektivno razčiščevanje teh pojmov tako rekoč nemogoče.« Tako ugotavlja pisec Hans Juergen Doepp, profesor na stolici za psihoanalitično interpretacijo in zgodovino erotične umetnosti na Univerzi J. W. Goethe v Frankfurtu in tudi kustos številnih razstav erotične umetnosti.

Blaž Zupančič v tokrat razstavljeni seriji nastopa kot avtor raziskovalec prezentacije golega ženskega telesa v gibanju v izčiščenem okolju fotografskega ateljeja. Z izredno sproščenim ženskim modelom, ki mu pozira samo v pol sekunde trajajočem in samo v fotografskem objektivu zabeleženem gibu, poziciji, je Zupančič dosegel predvsem izjemno vizualizacijo fazno nakazanega telesnega plastenja. Pred nami je tako par excellence posebne razgibane predstave sicer kanonizirane klasične lepote ženskega telesa, ki jo dandanes v sodobni likovni umetnosti zanesljivo pogrešamo. To je hkrati tudi Zupančičev odgovor na recimo retorično vprašanje: kaj nam danes lahko še sporoča fotografija ženskega akta.

 

Aleksander Bassin
kustos


 

 

© IMAGO SLOVENIAE 2019. Vse pravice pridržane
Izdelava spletne strani: Pozitiven Design, Oblikovanje: LUKS Studio