DUO SOLENT (Kolumbija, Slovenija)
Meliza Metzger Gómez, sopran
Mario Kurtjak, kitara
Spored:
Ferdinando Paër (1771–1839)
Dve italijanski arijeti (La timida dichiarazione, Pupille tenere)
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)
Veilchen K. 476, Abendempfindung K. 523
Mauro Giuliani (1781–1829)
Dve kavatini (Amor perchè m’accendi, Quando vedo il pastorello)
Bernardo Simões (1984)
Kitarska rapsodija, za solo kitaro (prva izvedba v Sloveniji)
Heitor Villa-Lobos (1887–1959)
Arija iz Brazilske bachiane št. 5
Bernardo Simões
Novo delo za sopran in kitaro
Gabriel Fauré (1845–1924)
Dva samospeva (Le papillon et la fleur, Mai)
Joaquín Rodrigo (1901–1999)
Štirje ljubezenski madrigali
(Con que la lavare?, Vos me matásteis, De donde venís amore?, De los alamos vengo madre)
Charles Gounod (1818–1893)
Valček (arijeta) iz opere Mireille (O légère hirondelle)
Duo Solent je nastal leta 2016 na Kraljevi akademiji za glasbo (Royal Academy of Music) v Londonu. V prvem letu študija sta se glasbenika pod mentorstvom Timothyja Walkerja posvetila španskemu in angleškemu repertoarju, naslednje leto pa italijanskim in nemškim pesmim, s Christophom Denothom kot mentorjem. Zanima ju predvsem oživljanje še neodkritih oziroma pozabljenih del za koloraturni sopran in kitaro ter dopolnjevanje repertoarja z novimi priredbami.
Duo je doslej največ nastopal v Angliji. Omenimo koncerta v dvoranah Angele Burgess in Davida Josefowitza na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu junija lani. Septembra sta glasbenika v treh dneh izvedla kar tri koncerte – dva v Londonu (cerkev St Olave Hart street, Charlton house) in enega Sittingbournu, v tamkajšnji cerkvi sv. Mihaela. Sledil je nov niz koncertov v Londonu. Glasbenika sta predstavila redko izvajani originalni repertoar ter nove priredbe za koloraturni sopran in kitaro. Rdeča nit programa španskih, italijanskih in brazilskih pesmi (septembrska turneja) so bili raznoliki afekti ljubezni. Na oktobrski turneji pa sta se z novimi priredbami opernih arij in samospevov ter nanje navezujočimi se kitarskimi soli poklonila skladateljem Mozartu, Schubertu (190. obletnica smrti), Donizettiju (170. obletnica smrti), Gounodu (200. obletnica rojstva) in Fauréju.
Mario Kurtjak je slovenski kitarist, profesor kitare, skladatelj, kemik in doktor znanosti. Na Akademijo za glasbo v Ljubljani je bil sprejet pri šestnajstih letih kot izredni talent in leta 2010 diplomiral summa cum laude v razredu prof. Andreja Grafenauerja. Pred kratkim je z odliko zaključil tudi podiplomski študij kitare na sloviti Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu, kjer je študiral pri profesorjih Michaelu Lewinu, Davidu Russellu in Fabiu Zanonu. Je prejemnik nagrade sklada Blyth Watson, več prvih nagrad na državnih in mednarodnih tekmovanjih, nagrade Antonia Tarsie, februarskega priznanja ter Škerjančeve in študentske Prešernove nagrade. Redno koncertira po Sloveniji in tujini kot solist in član različnih komornih skupin, s pestrim repertoarjem vseh obdobij in stilov, ki mu občasno dodaja tudi lastne skladbe in priredbe slovenske glasbe. Velja za izjemnega kitarskega interpreta z obilico tehničnega znanja, izrazitim smislom za muzikalnost, izostrenim odnosom do tona in občutkom za tonsko niansiranje.
Kolumbijska sopranistka Meliza Metzger Gómez je pred kratkim zaključila magistrski študij petja na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu pod mentorstvom Catherine Benson in Iaina Ledinghama. Svoje glasbeno izobraževanje je začela s flavto, violino in oboo, kot pevka pa je sodelovala v zboru Palestrina Univerze v Pamploni in mladinskem zboru katedrale v Bodøju na Norveškem. Nato je študirala petje pri Ximeni Bernal in Andrésu Silvi na Univerzi Los Andes (Kolumbija) in z odliko diplomirala. Poleg glasbe je tam končala študij kulturologije in italijanščine (tekoče govori tudi angleško, nemško, francosko in norveško). Leta 2016 je iz petja diplomirala še na Konservatoriju Jacquesa Thibauta v Bordeauxu pod mentorstvom Sharon Coste. Udeležila se je številnih mojstrskih tečajev pri znanih pevcih (Susan Bullock, Luciana Serra, Yvonne Kenny itn.) ter mednarodnih poletnih šol v Nici in Cagliariju. Svoj koloraturni sopranski glas predstavlja v operah, oratorijih, samospevih in komornih zasedbah. Kot solistka je nastopila v oratorijih z orkestrom Univerze Los Andes, v oratorijih in operah (Tajni zakon, Sestra Angelika) z orkestrom Konservatorija v Bordeauxu, oktobra lani pa še v vlogi Kraljice noči s komornim orkestrom Tallis v Suffolku. V Operi v Bordeauxu je izvedla samostojni recital ob klavirski spremljavi; nastopala je tudi v izbranih opernih prizorih v produkciji Kraljeve Akademije za glasbo v Londonu.
Vstopnina: 12 €.
V sodelovanju z: