ENSEMBLE TACET
Katarina Nagode, flavta traverso
Mojca Jerman, baročna violina
Martina Okoliš, čembalo
Spored:
Carl Philipp Emanuel Bach (1714–1788), Trio sonata v a-molu, Wq 148
Georg Philipp Telemann (1681–1767), Trio sonata v a-molu, TWV 42: a6
Jean-Marie Leclair (1697–1764), Trio sonata v d-molu, op. 4, št. 1
Marin Marais (1656–1728), Pièces en trio; Suita v g-molu
Johann Sebastian Bach (1685–1750), Trio sonata v C-duru, BWV 529
Antonio Vivaldi (1678–1741), Trio sonata v D-duru, RV 84
Zasedba za staro glasbo Ensemble Tacet je bila ustanovljena tik pred pandemijo leta 2020. Sestavljajo jo akademsko izobražene glasbenice, Martina Okoliš na čembalu, Katarina Nagode na flavti traverso in Mojca Jerman na baročni violini. Njihov repertoar obsega glasbo od zgodnjega do poznega baroka. S svojimi interpretacijami si želijo približati se raznovrstni publiki ter vzbuditi zanimanje za staro glasbo.
Katarina Nagode se kot flavtistka posveča predvsem obdobju od zgodnjega baroka do pozne romantike. Pri svojem delu poudarja odkrivanje zvoka originalnih inštrumentov iz preteklosti ter njegov pomen za izvajanje glasbe danes. Igra na baročno, klasično ter moderno flavto. Že v času šolanja pri Simoni Vake na nižji glasbeni šoli in umetniški gimnaziji v Mariboru je Katarina prejela številne nagrade in priznanja na državnih in na mednarodnih tekmovanjih – leta 2007 je bila zmagovalka tekmovanja TEMSIG. Po opravljenem programu za nadarjene na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu je leta 2015 diplomirala in nato leta 2018 še z odliko magistrirala v razredu Nilsa-Thila Krämerja. Medtem je pri Sandri Koppensteiner obiskovala flavto traverso in se leta 2015 vpisala na dodiplomski študij pri dr. Claire Genewein na Zasebni univerzi Anton Bruckner v Linzu, kjer je leta 2019 z odliko diplomirala. Preko programa Erasmus+ je obiskovala tudi Glasbeno akademijo v Pragi pri Mariu Messaniju. Trenutno izobraževanje nadaljuje pri Marcellu Gattiju na Univerzi Mozarteum v Salzburgu. Na področju stare glasbe sodeluje z različnimi zasedbami doma in v tujini, med drugim je bila članica Bachakademie Stuttgart, igrala je z vokalnim ansamblom Rastatt, Les Favorites in ansamblom Cordia, sodelovala pa je tudi pri projektu Univerze za glasbo v Gradcu »Harmoniemusik«. Leta 2020 je kot članica orkestra izvedla Bachov Magnificat v Slovenski filharmoniji. Sodelovala je z mednarodno priznanimi dirigenti, kot so Hans Christoph Rademann, Jos van Veldhoven, Holger Speck, Gary Garden … Med študijem je bila članica opernega in simfoničnega orkestra Univerze za glasbo v Gradcu, sodelovala je pri projektu Euphony Youth Orchestra, s katerim so gostovali v Gradcu, Linzu, Ljubljani in Zagrebu. Od 2014 do 2016 je bila članica orkestrske akademije v gradu Weissenstein v Pommersfeldnu v Nemčiji, kjer je leta 2015 kot solistka izvedla Mozartov koncert za flavto in harfo v C-duru. Kot solo flavtistka je sodelovala z North-West Opero in Doyle opero na Irskem, redno substituira v SNG Maribor, sodelovala pa je tudi z graško opero.
Mojca Jerman je pred kratkim zaključila študij baročne violine v razredu Enrica Gattija na glasbenem konservatoriju v Bologni, diplomirala pa je na ljubljanski Akademiji za glasbo pri profesorju Vasiliju Meljnikovu. Je prejemnica italijanske nagrade Il Premio Nazionale delle Arti 2021 v kategoriji stare glasbe. Med študijem se je eno leto izobraževala na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu pri profesorici Priyi Mitchell. Njeno zanimanje za baročno glasbo se je začelo že v času študija na Akademiji za glasbo, kjer je bila dve leti tudi koncertna mojstrica baročnega orkestra, s katerim so v sodelovanju z mariborskim baletom izvedli baletno predstavo na glasbo Pergolesijeve Stabat Mater, leto zatem pa so izvedli obsežni Janezov Pasijon Johanna Sebastiana Bacha. V teh letih je bil njen mentor za baročno glasbo Egon Mihajlović. Mojca nastopa predvsem kot članica različnih orkestrov in komornih zasedb. Septembra 2018 se je udeležila projekta mladinskega orkestra Cuban-European Youth Academy, ki ga organizira nemški Balthasar-Neumann Ensemble iz Hamburga. S klavirskim triom Rêverie je nastopala po vsej Sloveniji, Evropi in Argentini, skupaj so prejele tudi več nagrad doma in v tujini. Leta 2014 je Mojca kot solistka nastopila s simfoničnim orkestrom SNG Maribor, s katerimi so izvedli Bruchov prvi koncert za violino in orkester. Za ta nastop in druge umetniške dosežke med študijem je prejela študentsko Prešernovo nagrado. Redno sodeluje z Ansamblom Antiphonus iz Zagreba (Split, Dunaj, Zagreb), večkrat nastopi v okviru Festivala stare glasbe Harmonia Concertans pod vodstvom Domna Marinčiča v Ljubljani, od jeseni 2019 pa je tudi članica orkestra Insula iz Pariza.
Martina Okoliš je na Akademiji za glasbo v Ljubljani z odliko diplomirala najprej na oddelku za glasbeno pedagogiko, nato na oddelku za instrumente s tipkami, smer orgle, in nazadnje zaključila magistrski študij čembala pri Egonu Mihajloviću na oddelku za staro glasbo in za magistrski koncert prejela diplomo summa cum laude. Sodelovala je na številnih koncertih za mlade v okviru Glasbene mladine Slovenije (Čudoviti svet orglanja, Mladi mladim). Kot solistka je z orkestrom Opere in baleta SNG Ljubljana izvedla Poulencov koncert za orgle, godalni orkester in pavke v Slovenski filharmoniji v Ljubljani. Kot čembalistka je sodelovala na festivalu historične glasbe in plesa Musica Locopolitana. Je tudi korepetitorka in asistentka dirigenta Baročnega orkestra Akademije za glasbo, med 2015–2019 pa je bila korepetitorka na ljubljanski mednarodni poletni šoli in festivalu stare glasbe. Nadalje je nastopala s komornim godalnim orkestrom in harmonikarskim orkestrom Akademije za glasbo. Je članica baročnega kvarteta Hymnia, s katerim je nastopila na samostojnih koncertih v okviru Evropske prestolnice kulture in številnih drugih koncertih, z Egonom Mihajlovićem pa ima čembalski duo. Gostovala je na mednarodnem festivalu čembala v Beogradu in vodila mojstrski tečaj za mlade čembaliste. Martina se tudi sicer posveča pedagoškemu delu: na Glasbeni šoli Radovljica in umetniški gimnaziji v Celju uči klavir, orgle in čembalo in od leta 2014 na Akademiji za glasbo v Ljubljani deluje kot asistentka Egona Mihajlovića in poučuje čembalo. Kot predavateljica je sodelovala tudi na 1. mednarodni Čembalijadi v Ljubljani (2015).
Informacije o vstopnicah najdete na tej povezavi.
V sodelovanju s: