Ponedeljek
04. September
ob 19.00
SINAGOGA LENDAVA

LE MOMENT DANSA–THE MOMENT WILL DANCE: Dobrodelni koncert za žrtve poplav (Črna gora, Madžarska, Italija, Izrael, Južna Koreja, Nizozemska, Slovenija)

(TRENUTEK JE PLESAL – TRENUTEK BO PLESAL)

Valeria Kučan, saksofon
Jovana Joka, saksofon
Lan Meden, saksofon
Anja Kučan, klavir


Spored:

Uvodna improvizacija
Milica Vujadinović (1994), Infinite Ride (noviteta)

Uvodna improvizacija
Tom Varl
(1998), Reflection of a Blue Angel (noviteta)

Uvodna improvizacija
Shiri Riseman
(1992), Lullaby of Birdland (noviteta)

Uvodna improvizacija
Federica Lo Pinto
(1997), Ardente (noviteta)

Uvodna improvizacija
Samo Vidic
(2001), Xristos Anesti (noviteta)

Uvodna improvizacija
Klara Mlakar
(1999), Crime and Punishment (noviteta)

Uvodna improvizacija
Soyeon Park
(1989), 🙂 (noviteta)

Uvodna improvizacija
Luka Krof
(1996), Amore Rosso in Mib (noviteta)

Vizualno umetniško glasbeni krožni sklop Le Moment Dansa – The Moment Will Dance je mnogo več kot le koncert. Gre za sodelovanje osmih skladateljev, dveh vizualnih umetnikov, štirih glasbenih poustvarjalcev in enega zvočnega inženirja. Vsa dela, ki jih boste slišali na koncertu, so novitete in hkrati krstne izvedbe, saj so napisana na podlagi istoimenske slike nizozemskega vizualnega umetnika Brama D’Honta. Slika ‘Le moment Dansa’, ki je nastajala štiri leta, je bila prvič razstavljena leta 1985 v mestni dvorani v Deventerju na Nizozemskem, danes pa je razstavljena na gradu Grad na Goričkem. Gre za poglobljeno obravnavo slikarjevega srečanja z žensko, ki jo je sprožila črna pika v šarenici njenega očesa. Slika vsebuje vse možne permutacije rdeče, rumene in modre barve v kvadratu, razdeljenem na štiri dele. Prozorne primarne, sekundarne in terciarne plasti delujejo kot sevanje ozadja umetnikove preteklosti, iz katerega je bil izpeljan spekter devetih eksistencialnih polj, imenovan ‘l’espace d’iris’ (prostorje šarenice). Ta povezujejo pojme, kot so narava, refleksija, kontemplacija, poželenje, upanje, energija, materija in ljubezen, zaokrožena s pojmom našega jaza, sivega polja v sredini.

Skladatelji so pri pisanju svojih skladb izhajali iz opisa teh filozofskih polj, krog pa sklepata avtor slike Bram D’Hont in vizualna umetnica britansko-madžarskega rodu Martha Kicsiny, ki sta po navdihu filozofskih polj in iz nastalih glasbenih del ustvarila likovno instalacijo in video projekcijo. Tako se bo likovna instalacija prerodila skozi glasbo, rodilo pa se bo osem izvirnih skladb, draguljev v zakladnici sodobne glasbe. Slišali jih boste v izvedbi  Valerie Kučan, Jovanke Joka, Lana Medena in Anje Kučan.


Vizualna umetnika in tonski mojster:

Bram D’Hont je vizualni umetnik, rojen na Nizozemskem in stanujoč v Prosečki vasi v Sloveniji, kamor ga je pripeljal presek litografije in ljubezni. Čeprav že od nekdaj rad sega po različnih tehnikah, se najraje posveča slikanju in grafiki. Med drugim se je ukvarjal tudi z arhitekturo, fotografijo in jedkanjem.

Vizualna umetnica Martha Kicsiny živi in dela v Budimpešti. Uporablja različne medije, osredotoča pa se na stanje človeka v družbi, posledice zgodovinskih dogodkov, izrazu moči v arhitekturi pri tem pa študira in aktivno aplicira teorijo imerzije, oziroma potopitve gledalca v umetnino.

Fizik Andi Gal je diplomiral iz akustike in ima za seboj več kot desetletje izkušenj na področju zvoka. Kot samostojni sodelavec in zvočni tehnik sodeluje s priznanimi slovenskimi festivali, kot sta Festival Lent in Grossmanov festival. Poleg tega je tudi ustanovitelj in lastnik studia Road Production.


Skladatelji:

Črnogorska skladateljica Milica Vujadinović je s svojimi skladbami že v rani mladosti zmagovala na festivalih. Diplomirala je na graški glasbeni akademiji, kjer trenutno opravlja magisterij. V svojem slogu kombinira sodobno klasiko, jazz in popularne žanre.

Tom Varl je skladatelj, pedagog, pevec in zborovodja. V preteklih letih je prejel številne nagrade tako kot zborovodja in kot pevec. Kot skladatelj se posveča predvsem instrumentalni glasbi. Njegova dela izvajajo tako v Sloveniji kot v tujini.

Izraelska skladateljica, dirigentka in pevka Shiri Riseman, se je šolala tudi iz arabske in indijske glasbe. Sodeluje z glasbenimi sestavi, kot sta Modalius in Meitar. V Jeruzalemu je ustanovila zbor Musrara, ki ga tudi vodi in zanj prireja skladbe.

Skladateljica in pevka Federica Lo Pinto opravlja magistrski program na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Sklada zborovska, komorna, simfonična in celo operna dela, ki so jih izvedli že najrazličnejši sestavi, od Godalnega kvarteta Dissonance pa do Simfoničnega orkestra RTV Slovenija.

Skladatelj Samo Vidic je že v času študija sodobne glasbe na ljubljanski glasbeni akademiji prejel Škerjančevo nagrado. Študij kompozicije in dirigiranja nadaljuje na Kraljevem konservatoriju v Haagu na Nizozemskem. Njegova dela so bila izvedena na številnih festivalih sodobne glasbe doma in v tujini.

Klara Mlakar v svojih skladbah raziskuje človeški glas in meje zmožnosti glasbil. Njene skladbe izvajajo znane glasbene zasedbe, kot so Slowind, Ansambel Recherche Freiburg, Komorni zbor Kristusove cerkve Karlsruhe in mnogi drugi. V zadnjem času je svet zborovske glasbe opozorila nase tudi z lepim številom nagrad.

Soyeon Park sklada sodobno klasično glasbo in sodobni jazz. Že pri treh letih se je začela učiti violine in klavirja in hitro odkrila, da ima talent za improvizacijo. Diplomirala je na Ženski glasbeni univerzi Ewha v Koreji, magistrirala pa na graški akademiji, kjer se trenutno izpopolnjuje iz jazzovske kompozicije in aranžiranja. Za svoja dela je prejela že več nagrad.

Luka Krof je kot aranžer in komponist med drugimi sodeloval z Orkestrom slovenske vojske, komornimi zasedbami Orkestra slovenske Policije ter raznolikim naborom godb in zasedb. V širšem slovenskem prostoru je aktiven tudi kot dirigent in zborovodja, deluje pa še kot pianist, trobentač in harmonikar.


Poustvarjalci:

Saksofonistka Valeria Kučan je leta 2015, v času šolanja na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana v razredu prof. Leva Pupisa in prof. Jana Gričarja, nastopila kot solistka s saksofonističnim orkestrom SOS Jr. na 1. Saxherbst festivalu, Univerze za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju. Opravila je sprejemni preizkus na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu in že julija 2018 nastopila kot članica saksofonskega ansambla SOS in saksofonskega orkestra SOS Jr. na 18. Svetovnem kongresu za saksofon v Zagrebu, kjer je zaigrala dve praizvedbi. Leta 2022 je na Univerzi v Gradcu diplomirala z odliko v razredu prof. Geralda Preinfalka. V času študija je bila najprej asistentka slovenskega orkestra saksofonov SOS Jr., pozneje pa mentorica in dirigentka SOSiNTRO – pripravljalne zasedbe za veliki orkester SOS Jr. Valeria je nagrajenka številnih državnih in mednarodnih tekmovanj. Bila je večletna štipendistka Ministrstva za kulturo Slovenije. Svoje šolanje nadaljuje na Regionalnem konservatoriju v Lyonu pod okriljem prof. Jeana-Denisa Michata.

Jovana Joka je saksofon sprva spoznavala na glasbeni šoli Ivana Matetića-Ronjgova v Puli v razredu prof. Arduina Malpere. Šolanje je nadaljevala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Matjaža Drevenška ter na CRR v Lyonu (Francija) pri svetovno priznanem saksofonistu Jean-Denisu Michatu. Za izvedbo Koncerta v Es-duru, A. Glazunova z orkestrom RTV Slovenija in dirigentom En Shaom je prejela Prešernovo nagrado Akademije za glasbo. Igra pri saksofonskem kvartetu ROYA QUARTET, ki se v iskanju drugačnih glasbenih žanrov in oblik izražanja posveča izključno promoviranju sodobnih slovenskih, hrvaških in poljskih skladateljev. Jovanka sodeluje tudi v mednarodni zasedbi JazzIstra Orchestra. Sodelovala je tudi z različnimi orkestri, kot so Orkester Slovenske policije, Orkester Slovenske vojske, s Slovensko filharmonijo in Orkestrom SNG Opere in baleta Ljubljana. Kot prizadevna profesorica saksofona na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana z učenci dosega visoke rezultate na državnih in mednarodnih tekmovanjih. Je vodja mladinskega saksofonskega orkestra SOS Junior pod okriljem KD Sekvoja.

Saksofonist Lan Meden je svoj glasbeni vzpon začel v razredu Leva Pupisa in Jana Gričarja na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani. Februarja 2019 je za izjemne študijske uspehe prejel Škerjančevo nagrado Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani. Jeseni 2020 se je udeležil študijske izmenjave na akademiji Sibelius v Helsinkih pri profesorju Joonatanu Rautioli. Avgusta 2022 je z odliko diplomiral iz saksofona na Zasebni univerzi za glasbo in umetnost na Dunaju v razredu Michaela Krenna, od oktobra istega leta pa opravlja podiplomski študij saksofona v razredu Mihe Rogine na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Lan je prvonagrajenec številnih državnih in mednarodnih tekmovanj. Julija 2022 je na Dunaju krstno izvedel Koncert za altovski saksofon in godalni orkester francoskega skladatelja Karola Beffe ob spremljavi Camerate Masaot Wien. Lan Meden je bil večletni štipendist Ministrstva za kulturo Republike Slovenije.

Pianistka Anja Kučan se je leta 2012 vpisala na Konservatorij za glasbo in balet Maribor, kjer se je glasbeno izpopolnjevala še pri profesorici Tatjani Dvoršak ter na seminarjih pri prof. Zuzani Niederdorfer, prof. Rubenu Dalibaltayanu in prof. Jasminki Stančul. Leta 2019 je diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu zasl. prof. Dubravke Tomšič Srebotnjak in se pri isti profesorici vpisala na podiplomski študij, smer instrumentalno-pevska pedagogika. Ko je junija 2021 študij zaključila, se je posvetila izobraževanju slovenskega glasbenega podmladka. Od septembra 2022 je zaposlena kot učiteljica klavirja in korepetitorka na Glasbeni šoli Murska Sobota, kjer tudi nastopa in prireja samostojne recitale ter glasbene matineje.

Spletna stran projekta


 

Soorganizator:

© IMAGO SLOVENIAE 2024. Vse pravice pridržane
Izdelava spletne strani: Pozitiven Design, Oblikovanje: LUKS Studio