MAK GRGIĆ Z BALKANIZMI IN KVARTETOM BACLAVE (Slovenija, Hrvaška, ZDA)
!ZARADI SLABEGA VREMENA JE KONCERT ŽAL ODPOVEDAN.
Mak Grgić, kitara
Damjan Krajačić, flavta
Goran Delac, kontrabas
Enos Kugler, bobni
Na poletni oder se vrača svetovno uveljavljeni glasbenik iz Ljubljane, kitarist Mak Grgić. Slovi po umetniški vsestranskosti in iskrivem izvajalskem navdihu, s katerim se vsak njegov nastop spremeni v novo muzikalno nastajanje, celo ob tako »kanoniziranih« delih, kot je npr. Rodrigov Aranjueški koncert za kitaro. Grgić se posveča komponirani in improvizirani glasbi, izvaja dela od renesanse in baroka prek klasičnega španskega repertoarja do nove oziroma sodobne glasbe, rad pa posega tudi v medžanrsko in popularno glasbeno polje. Tokrat se bo pridružil znani hrvaški zasedbi baClave in predstavil glasbo s svojega novega albuma Balkanizmi, ki ga je v sodelovanju z RTV Slovenija posnel za založbo Naxos. Album je navdihnila glasbena pestrost balkanskega polotoka. Folklorne značilnosti se na njem prepletajo s sodobnim ustvarjalnim pogledom na glasbo s hrvaškimi, srbskimi, bosansko-hercegovskimi, pa tudi slovenskimi koreninami.
Mak Grgić, »kitarist, na katerega kaže biti pozoren« (Washington Post), je študiral pri prof. Anteju Čagalju na zagrebškem Konservatoriju Elly Bašić, nato pa na dunajski Univerzi za glasbo in uprizoritveno umetnost, kjer je diplomiral v razredu prof. Alvara Pierrija. Študij je na podiplomski in doktorski stopnji nadaljeval na Thornton School of Music (Univerza Južne Kalifornije) v Los Angelesu, pod mentorstvom Williama Kanengiserja in Scotta Tennanta. Na isti ustanovi je postal tudi asistent predavatelj. Sodeluje s številnimi znanimi glasbeniki in zasedbami; med drugim je z Adamom Del Montejem ustanovil Duo Deloro (ki se posveča flamenku), z Danielom Lippelom pa FretX Duo (nova glasba). Med Grgićevimi odmevnejšimi angažmaji omenimo turneje po Kitajski, Japonski in Balkanu, debi v Rusiji (leta 2009, s Sanktpeterburškimi simfoniki), koncerte in umetniške rezidence v uglednih dvoranah in ustanovah po ZDA, v Španiji, na Portugalskem itn. Ob intenzivnem nastopanju je dejaven tudi kot organizator in umetniški vodja. Med drugim vodi organizacijo EuroStrings (združenje sedemnajstih evropskih kitarskih festivalov), Zagrebški kitarski festival, študentski koncertni cikel Music@Rush Hour v Los Angelesu ter vzgojni mladinski program v Santa Monici, imenovan Elementarna kitara.
baCLAVE se poigrava s sofisticiranim mešanjem afro-kubanskimi ritmov, jazza in dotika klasike. Na poseben glasbeni stil zasedbe namiguje že sámo ime; v njem najdemo tako pojem clave (petdobni ritmični obrazec afro-kubanske glasbe) kot tudi ime okusne in izdatne balkanske sladice (baklava). Zasedbo, v katero se vključujejo nekateri najplodovitejši evropski in ameriški glasbeniki jazzovske in latino-jazzovske smeri, vodi Damjan Krajačić.
Flavtist Damjan Krajačić se odlikuje »s prepoznavnim slogom, zvočno intenzivnostjo in prefinjenostjo« (Cantus Magazine) ter s premišljenim eklektičnim kombiniranjem različnih stilov in vplivov, od nežne ambientalne glasbe do vročega latino groova. V njegovi glasbi se senzibilnost jazza in klasike prepleta z vzhodnoevropskimi ritmi in napevi. V Zagrebu rojenega Krajačića je že v otroštvu zaznamovala ljubezen do španske kitarske glasbe, obenem pa tudi klasična tradicija glasbe za flavto. Magistrski študij je končal na Kalifornijski državni univerzi v Los Angelesu (med njegovimi mentorji omenimo Danila Lozana in Jamesa Newtona). Koncertira v ZDA in v Evropi. Med letoma 2014 in 2016 je v Karlovcu vodil festival Hrvaška akademija za flavto, na katerem je tudi poučeval, skupaj z drugimi vodilnimi flavtisti (Pierre-Yves Artaud, Trevor Wye, Orlando Maraca Valle, James Newton).
Vstop prost.