Mednarodni simpozij: V NOVI PREOBLEKI: LJUDSKOGLASBENA IN PLESNA PREPORODNA GIBANJA
Simpozij V novi preobleki: Ljudskoglasbena in plesna preporodna gibanja bo predstavil spoznanja o preporodnem gibanju, ki ima sorodnosti v številnih prostorih po svetu. Ob upoštevanju zgodovinskih dejstev bo osvetlil vzroke in raznolike pojavne oblike gibanja v polju glasbenih in plesnih praks, ki se naslanjajo na tradicijo. Med drugim bo predstavil kako in zakaj so pretežno urbane skupine glasbenikov in plesalcev iskale navdih za glasbeno in plesno poustvarjanje v ruralnih kulturah, kakšni pojavi so se razvili iz tega, kako so se vzpostavljale ideje avtentičnosti in dediščine skozi njihove prezentacije ter kako so bila preporodna gibanja odraz različnih političnih situacij in sistemov.
Simpozij je rezultat dvostranskega raziskovalnega projekta v sodelovanju slovenskih in madžarskih raziskovalev preporodnega gibanja, katerega cilj je pridobiti celovit vpogled v različna preoblikovanja (post)tradicionalnih glasbenih in plesnih praks, tako z vidika prezentacij teh praks na odru in v različnih medijih, kakor tudi z vidika vsakdanjih in spontanih – vernakularnih – oblik muziciranja in plesanja.
Četrtek , 22.8.2024
9:30–10:00 Registration / Registracija
10:00–10:30 Opening Remarks / Uvodni nagovori
SESSION 1 / SEKCIJA 1
10:30–11:00
Pál Richter: A Survey of Aesthetics of Folk Music Concerning its Revival in Urban Milieu / Raziskava estetike ljudske glasbe v povezavi z njenim preporodom v urbanem okolju
11:00–11:30
Eduards Grieznis: The Sociocultural and Sociopolitical Impact of Latvian Folk Music Revival Movement in the Late 20th Century and Now / Družbenokulturni in družbenopolitični vpliv latvijskega ljudskoglasbenega preporodnega gibanja v poznem 20. stoletju in danes
SESSION 2 / SEKCIJA 2
12:00–12:30
Lesia Kosakovska, Andriy Nahachewsky: Rise of a Reconstructionist Revival in Ukrainian Folk Dance / Vzpon ukrajinskega rekonstrukcijskega ljudskoplesnega preporoda
12:30–13:00
Anastasiia Mazurenko: Current Folklore-Oriented Urban Gatherings of Youth in Ukraine: The Growth of “Conscious Ukrainianness” / Aktualna folklorno usmerjena urbana srečanja mladih v Ukrajini: rast »zavestne ukrajinskosti«
15:30–16:00
Rebeka Kunej: Dance House as Personal Choice / Plesna hiša kot osebna izbira
SESSION 3 / SEKCIJA 3
15:00–15:30
Henrik Kovács: Possibilities of Folk Dance Methodology Based on Structural Analysis / Možnosti metodike ljudskega plesa na podlagi strukturne analize
16:00–16:30
Rubén Corchete Martínez, María del Mar Ocaña Guzmán: Folk Music Revival Movements in the Spanish Contemporary Scene: The “Tanxugueiras Effect” and the “Resurrection” and “(R)evolution” of the “Roots Music” / Ljudskoglasbena preporodna gibanja na španski sodobni sceni: »učinek Tanxugueiras« ter »vstajenje« in »(r)evolucija« »glasbe korenin«
19:00
Dance House in Atrium ZRC / Plesna hiša v Atriju ZRC, Novi trg 2
Petek, 23.8.2024
SESSION 4 / SEKCIJA 4
10:00–10:30
Nóra Kovács: Intangible Cultural Heritage as a Vehicle of Transnational Nation-Building: The Dance House (Táncház) Method in the South American Hungarian Diaspora / Nesnovna kulturna dediščina kot sredstvo transnacionalne izgradnje naroda: metoda plesne hiše (táncház) v južnoameriški madžarski diaspori
10:30–11:00
Luka Kropivnik: “An Association Must Have a Folklore Group and a Writer”: Roles of Folklore Groups at Slovenian Clubs in Victoria / »Društvo mora imeti folklorno skupino in pisatelja«: vloge folklornih skupin v slovenskih klubih v Viktoriji
11:00–11:30
Daniela Ivanova-Nyberg: Bulgarian Folk Dance Club Movement on and off from the Internet / Bolgarsko ljudskoplesno klubsko gibanje na spletu in izven njega
SESSION 5 / SEKCIJA 5
12:00–12:30
Rajko Muršič: Writing of Traditional Music and Folk Music Revival in the Magazines of the Musical Youth of Slovenia / Pisanje o tradicijski glasbi in ljudskoglasbenem preporodu v revijah Glasbene mladine Slovenije
12:30–13:00
Drago Kunej: Trinajsto Prase Ensemble and Folk Music Revival Movement in Slovenia / Glasbena skupina Trinajsto prase in ljudskoglasbeno preporodno gibanje v Sloveniji
13:00–13:30
Mojca Kovačič: Perspectives on Folk Singing Interpretations from Past to Present / Pogledi na pretekle in sedanje ljudskopevske interpretacije
SESSION 6 / SEKCIJA 6
15:30–16:00
József Brauer-Benke: Moldavian Csángó Folk Musical Instruments and Ensembles: Changes through Temporal, Social, and Political Perspectives / Moldavska čangovska ljudska glasbila in ansambli: spremembe skozi časovni, družbeni in politični vidik
16:00–16:30
Alena Leshkevich: An Attempt of Periodization of Bagpipe Playing Revival in Belarus / Poskus periodizacije preporoda igranja na dude v Belorusiji
16:30–17:00
Veronika Pásku: The Change of the Performance Style of a Fiddler from Gyimes Depending on the Collecting Situations / Spreminjanje izvajalskega sloga violinista iz Gyimesa glede na okoliščine zbiranja
20:00
Opening concert of the festival Nights in Old Ljubljana / Otvoritveni koncert festivala Noči v stari Ljubljani, Novi trg
Sobota, 24.8.2024
SESSION 7 / SEKCIJA 7
10:00–10:30
Maria Małanicz-Przybylska: Musical Authenticity Struggle: Who Needs Slavic Sounds? / Boj za glasbeno avtentičnost: kdo potrebuje slovanske zvoke?
10:30–11:00
Zhang Xiaoyu (Alma Zhang): Cultural Continuity and Transition: Adapting the Grand Song of the Dong Ethnic Group (侗族大歌) to Modern Socio-Cultural Contexts /
Kulturna kontinuiteta in tranzicija: prilagajanje Vélike pesmi etnične skupine Dong (侗族大歌) sodobnim družbenokulturnim kontekstom
11:30–12:00
Christian Poske: The Hornbill Festival: Revitalization and Politicisation of Traditional Performing Arts in Nagaland / Festival Hornbill: revitalizacija in politizacija
tradicionalnih uprizoritvenih umetnosti v Nagalandu
12:00–12:30
T.M. Scruggs: Tradition Dances into the Future: The Nicaraguan Dance of the Marimba in 21st Century Contexts / Tradicija pleše v prihodnost: nikaragovski ples marimbe v kontekstih 21. stoletja
12:00–12:30
Closing Remarks / Zaključni pogovor
Simpozij je odprt za splošno javnost.
V sodelovanju z: Glasbenonarodopisni inštitut ZRC SAZU, Inštitut za muzikologijo pri HUN-REN RCH, Oddelek za muzikologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, društvo KED Folk Slovenija